top of page

Supervisioon gestaltteraapia meetodil

Supervisiooni seanss:
Kestus 1 tund
Hind 80 eur

Kellele?

  • Gestaltpsühhoterapeudid

  • Eksistentsiaalse ja humanistliku suuna terapeudid

  • Inimestega töötajad

  • Coachid

  • Koolitajad

  • Meeskondade juhid

  • Juhid, kes on valmis fookuseks, mis suunatud tehnilistelt parameetritelt pigem inimestevahelise suhte jälgimisele ja töölesaamisele.

Gestaltteraapia on holistlik- superviisori vaateväli on suurem ja hõlmavam kui kirjeldatud probleem ette annab.

Keskendutakse karidele ja võimalustele inimsuhtes- konfliktid, ummikseisud, tagasiside andmine/võtmine, motiveerimine-eesmärgistamine, transformatsioon ja isiksusliku küpsuse saavutamise võimalused.

Milleks?

Inimesed alustavad koostööd professionaasete oskuste pinnalt, peagi aga põrkuvad vastuoludesse ja kinnijooksmistesse isiksustevaheliste arusaamatuste ja päästikute tõttu. 

Inimestevahelistes suhetes otsib varjatult lahendusi varasema kogemuse teadvustamata pagas ning käivituvad märkamatud paralleelprotsessid. 

Gestaltteraapia meetod oma fookusega suhtele ja väljale (field) aitab selles kõiges selgust ning suunda luua. 

Gestaltteraapia keskendub kasutamata võimaluste leidmisele ja tähelepanuta jäänud ressursi rakendamisele.

Fookuses on inimene oma olemasoleva potentsiaaliga, kriitika asemel saab superviisor pakkuda inspiratsiooni ja tõuget uutele seniteadvustamata lahendustele.

Supervisiooni pöördumise sagedasemad põhjused:​
 

  • Tööalane kinnijooksmine, tüdimus, rahulolematus, teadmatus -kuhu edasi liikuda

  • Oma töö struktureerimine ja eesmärgistamine, teoreetilise baasi ja toe leidmine

  • Uue inspiratsiooni leidmine, oma tegeliku potentsiaali rakendamine

  • Koostööoskused ja teiste mõjutamine

  • Tööalane eesmärgistamine

  • Professionaalsete oskuste täiendamise vajadus, eneseteostus ja tunnetatud piirangud/nende ületamine 

 

aga samuti ka:

  • Huvi kadumine töös

  • Teatud tüüpi "raske klient" (töötaja), kes käivitab emotsionaalse reaktsiooni/lootusetuse tunde

  • Raskused lahendusteni jõudmisel klienditöös/juhtimises

  • Väsimus, lootusetus, võimetus enda eest seista

  • Saamatuse/ebapädevuse tunne, "asjad ei liigu", "ei hammusta läbi", konfliktid

  • Kahtlused eneses, soov loobuda klienditööst/juhirollist

  • Läbipõlemine

 

ning miks mitte ka:

  • Häguseks muutunud piirid klienditöös, juhtmises või töö/eraelu vahel

  • Viha ja segadusetunded kliendisuhetes/juhtimises

  • Eetilised konfliktid klienditöös/juhtimises

  • Traumaatiliste juhtumitega töötamine/kokkupuude

Oluline protsessi kohta:
 

  • Superviisor ei anna nõu (enamasti), ta püüab aidata leida Sinu enda resurssi ja tugevused, mis aitavad töös edasi liikuda.

  • Supervisioonis räägitu on konfidentsiaalne, tingimusel, et see ei kahjusta kedagi. Kahtluse korral võtab superviisor teema kliendiga üles ja suunab esimese asjana inimese enda olukorda lahendama.

  • Superviisor ei kritiseeri ega anna hinnangut. Isegi kui olukord tundub Sulle endale piinlik ja häbiväärne, on superviisor orienteeritud Sinu aitamisele lahenduste ja sisemiste resuresside leidmisel.

  • Superviisori eesmärk on käivitada muutus. Ta juhtib Su tähelepanu takistustele ja suunab mineviku varjudega toime tulema.

  • Supervisiooni üheks õnnestumise eelduseks on kliendi ja superviisori omavaheline isiksuslik sobivus ning kohtumiseks sobiva aja/koha leidmine. Ära karda katsetada ja uurida mitme professionaali kohta enne kui otsustad, kes Sind täna kõige paremini aidata saab.

  • Supervisioonis käiakse vastavalt vajadusele või kokkuleppel regulaarselt.

     

bottom of page